ISSN: 2165-7904

Zeitschrift für Adipositas- und Gewichtsverlusttherapie

Offener Zugang

Unsere Gruppe organisiert über 3000 globale Konferenzreihen Jährliche Veranstaltungen in den USA, Europa und anderen Ländern. Asien mit Unterstützung von 1000 weiteren wissenschaftlichen Gesellschaften und veröffentlicht über 700 Open Access Zeitschriften, die über 50.000 bedeutende Persönlichkeiten und renommierte Wissenschaftler als Redaktionsmitglieder enthalten.

Open-Access-Zeitschriften gewinnen mehr Leser und Zitierungen
700 Zeitschriften und 15.000.000 Leser Jede Zeitschrift erhält mehr als 25.000 Leser

Indiziert in
  • Index Copernicus
  • Google Scholar
  • Öffnen Sie das J-Tor
  • Genamics JournalSeek
  • Zentrum für Landwirtschaft und Biowissenschaften International (CABI)
  • RefSeek
  • Hamdard-Universität
  • EBSCO AZ
  • OCLC – WorldCat
  • SWB Online-Katalog
  • CABI-Volltext
  • Direkte Kabine
  • Publons
  • Genfer Stiftung für medizinische Ausbildung und Forschung
  • Euro-Pub
  • Universität Bristol
  • veröffentlicht
  • ICMJE
Teile diese Seite

Abstrakt

Comparison of Anthropometric and Body Composition Outcomes between Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass and Sleeve Gastrectomy: A Narrative Review

Terry Brown, Kimberly Gottesman, Melanie Newkirk, Jane Ziegler

Bariatric surgery is a well-accepted treatment option for sustained weight loss and improvement in comorbid conditions; however, it is unclear which procedure (laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass [LRYGB] or sleeve gastrectomy [LSG]) has the greatest effect on anthropometric and body composition outcomes. It is important to ascertain which bariatric procedure is most effective at maximizing excess weight loss and determining what body compartment is most affected so that individualized nutrition and physical activity interventions can be implemented. This article is a review of the literature published from 2016 to 2021 that investigates the effect of LRYGB compared to LSG on anthropometric and body composition parameters. Although the results indicate that clinical outcomes are comparable for LRYGB and LSG, further long-term research are warranted.