Unsere Gruppe organisiert über 3000 globale Konferenzreihen Jährliche Veranstaltungen in den USA, Europa und anderen Ländern. Asien mit Unterstützung von 1000 weiteren wissenschaftlichen Gesellschaften und veröffentlicht über 700 Open Access Zeitschriften, die über 50.000 bedeutende Persönlichkeiten und renommierte Wissenschaftler als Redaktionsmitglieder enthalten.

Open-Access-Zeitschriften gewinnen mehr Leser und Zitierungen
700 Zeitschriften und 15.000.000 Leser Jede Zeitschrift erhält mehr als 25.000 Leser

Indiziert in
  • Index Copernicus
  • Google Scholar
  • Sherpa Romeo
  • Öffnen Sie das J-Tor
  • Genamics JournalSeek
  • Nationale Wissensinfrastruktur Chinas (CNKI)
  • Elektronische Zeitschriftenbibliothek
  • RefSeek
  • Hamdard-Universität
  • EBSCO AZ
  • OCLC – WorldCat
  • SWB Online-Katalog
  • Virtuelle Bibliothek für Biologie (vifabio)
  • Publons
  • Genfer Stiftung für medizinische Ausbildung und Forschung
  • Euro-Pub
  • ICMJE
Teile diese Seite

Abstrakt

T-Cell/Histiocyte-Rich Large B-Cell Lymphoma Masquerading as Autoimmune Hepatitis with Clinical Features of Hemophagocytic Lymphohistiocytosis

Minesh Mehta, Jiang Wang, Ross McHenry, Stephen Zucker

We report the case of a 20-year-old male who presented with acute hepatitis resembling autoimmune hepatitis, but subsequently found to be T-Cell Rich/Histiocyte Rich Large B-Cell Lymphoma. Our patient was mistakenly diagnosed with autoimmune hepatitis based on liver histology demonstrating a pronounced lobular and portal infiltrate comprised predominately of polyclonal T cells, in the setting of negative serologic testing. This conclusion was reinforced by a compelling biochemical response to standard immunosuppressive therapy. The correct diagnosis of T/HRBCL subsequently was established by bone marrow biopsy (and confirmed by lymph node biopsy) when the patient presented with clinical features of HLH. In conclusion, our case elucidates a unique clinical spectrum of T/HRBCL. This patient initially presented with acute hepatitis, before mistakenly being diagnosed with autoimmune hepatitis and finally exhibited clinical features of HLH, which led to the diagnosis of T/HRBCL. It is critical to consider lymphoma in the differential for acute hepatopathy and clinical features of HLH.