ISSN: 2161-0681

Zeitschrift für klinische und experimentelle Pathologie

Offener Zugang

Unsere Gruppe organisiert über 3000 globale Konferenzreihen Jährliche Veranstaltungen in den USA, Europa und anderen Ländern. Asien mit Unterstützung von 1000 weiteren wissenschaftlichen Gesellschaften und veröffentlicht über 700 Open Access Zeitschriften, die über 50.000 bedeutende Persönlichkeiten und renommierte Wissenschaftler als Redaktionsmitglieder enthalten.

Open-Access-Zeitschriften gewinnen mehr Leser und Zitierungen
700 Zeitschriften und 15.000.000 Leser Jede Zeitschrift erhält mehr als 25.000 Leser

Indiziert in
  • Index Copernicus
  • Google Scholar
  • Sherpa Romeo
  • Öffnen Sie das J-Tor
  • Genamics JournalSeek
  • JournalTOCs
  • Ulrichs Zeitschriftenverzeichnis
  • RefSeek
  • Hamdard-Universität
  • EBSCO AZ
  • OCLC – WorldCat
  • Publons
  • Genfer Stiftung für medizinische Ausbildung und Forschung
  • Euro-Pub
  • ICMJE
Teile diese Seite

Abstrakt

An Unusual Cause of Central Diabetes Insipidus in a Young Female

Kush Dev Singh Jarial, Abhishek Hajela, Ashu Rastogi, Kirti Gupta, Louis Balan Gasper, Anil Bhansali, Pravin Salunke and Pinaki Dutta

Central Diabetes Insipidus (CDI) in adults is most commonly occurs as a result of hypothalamo- pituitary surgery, head injury or various inflammatory and infiltrative disorders. CDI with mass lesions in the sellar-suprasellar area occurs due to infiltrative disorders like lymphoma, Langerhan’s cell histiocytosis, and inflammatory disorders like hypophysitis, mass lesions like germinoma, craniopharyngioma and even metastases. Treatment and correct diagnosis depends on histopathology. Rosai-Dorfman Disease (RDD) is a rare disorder of unknown etiology characterized by abnormal proliferation of histiocytes. Extra nodal involvement is found in 40-50% of cases; with Central nervous system (CNS) involvement being uncommon hence in majority of instances intracranial disease is not suspected. Due to paucity of the reported cases, optimal treatment options are not known. We report a young female who presented with CDI, hyperprolactinemia and other features of hypopituitarism along with systemic manifestations including nodal and skeletal involvement. The patient was treated with combination of surgical debulking followed by oral glucocorticoid for 6 months with gratifying results.