ISSN: 2161-0681

Zeitschrift für klinische und experimentelle Pathologie

Offener Zugang

Unsere Gruppe organisiert über 3000 globale Konferenzreihen Jährliche Veranstaltungen in den USA, Europa und anderen Ländern. Asien mit Unterstützung von 1000 weiteren wissenschaftlichen Gesellschaften und veröffentlicht über 700 Open Access Zeitschriften, die über 50.000 bedeutende Persönlichkeiten und renommierte Wissenschaftler als Redaktionsmitglieder enthalten.

Open-Access-Zeitschriften gewinnen mehr Leser und Zitierungen
700 Zeitschriften und 15.000.000 Leser Jede Zeitschrift erhält mehr als 25.000 Leser

Indiziert in
  • Index Copernicus
  • Google Scholar
  • Sherpa Romeo
  • Öffnen Sie das J-Tor
  • Genamics JournalSeek
  • JournalTOCs
  • Ulrichs Zeitschriftenverzeichnis
  • RefSeek
  • Hamdard-Universität
  • EBSCO AZ
  • OCLC – WorldCat
  • Publons
  • Genfer Stiftung für medizinische Ausbildung und Forschung
  • Euro-Pub
  • ICMJE
Teile diese Seite

Abstrakt

Triple Negative Breast Cancer in Southeast Nigeria: A Review of 149 Cases; What is New?

Nzegwu Martin Arinzechukwu, Uzoigwe Joseph, Babatunde Omotowo, Nwokoro Onyekachi, Nnamani Sunday, Enemuo Vincent C, Sule Emmanuel, Nzegwu Victor Ifeanyichukwu, Nzegwu Christie Okhen, Nwoye Ogochukwu, Aniume Onyekachi, Edeh Anthony, Ozumba B C, Oruamade Isioma, Okwulehi Vincent

Purpose: To determine the prevalence of Triple Negative Breast Cancer (TNBC) and its features. Second highlight what is new and applicable in our setting.

Material and methods: Data of all immunohistochemical typed blocks for breast cancer was pulled and only those negative for Estrogen Receptor (ER), Progesterone Receptor (PgR) and Her 2 Neuro Receptor (HER-2) amplification were used.

Results: Of 417 breast specimens in 3-years with ER negative, PgR negative and Her-2 amplification negative, 149 (35.7%) were TNBC. 143 were females 96% and 6 were males 4%. Median age was in the 31-40 years. Most presented at a late stage as in many other cases 48 (32% presenting at stage 4 while 47 (31.5%) presented at stage 3, 43 (29%) had no clear records so were marked as unknown. Treatment applied was taxane combination chemotherapy, surgery and radiation. Baseline survival data after 5 years stood at 63.5% for stage 2, 59% for stage 3. No stage 4 was seen after 5 years follow up.

Conclusion: Most presented late at stage 3 or 4 as premenopausal and survival was poor at 59% of stage 3. Literature suggests some will benefit from tamoxifen despite TNBC status if they have TP53 mutation.

Haftungsausschluss: Dieser Abstract wurde mit Hilfe von Künstlicher Intelligenz übersetzt und wurde noch nicht überprüft oder verifiziert.